Kenza i Café

Efter jobbet fastnade jag kvar i lunchrummet med näsan i nya café (där även ett par crocker är med) och vid intervjun av Kenza, en av Sveriges mest kända 18-åringar. Hon har en blogg som dagligen läses av 60 000 personer. (Tänk er! 60 000 pers som går in och läser vad du ska äta till middag). Intervjun i sig är rolig att läsa, killen som intervjuar har lite svårt för att en tonåring som "tuggar tuggummi frenetiskt och lyckas bända in sjukt i var och varannan mening" har lyckats så bra med en blogg (han själv hade nämligen försökt och bara hamnat på 1000 besökare om dan) men i slutändan så kan han inte göra något annat än att ge henne credd. För vad kan man säga när tösen kan dra in 90 000 kr i månaden på annonsintäkter?

Hur kommer det sig då att hon har så många läsare? Personlingen tycker jag om henne för att hon verkar ge mycket av sig själv till sina nära och för att det alltid är kul att läsa om någon som is living the dream (om man får citera Björn Gustavsson). Hennes egna läsare säger att det är lätt att relatera till henne (skola, plugg, fester och kärlek) och att det är ett plus att hon är snygg.

Har ni inte läst intervjun så gör det. Eller tjyvläs den på pressbyrån som min sambo gör.

Ha en bra kväll! Jag ska spendera min kväll i soffan med sambon och eventuellt Alexandra som är i stan. Några på jobbet är på Tigerkväll som jag förhoppningsvis får bilder från senare. Så får ni se lite höstnyheter från dom.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback