Dag 5

Halloj!

Idag har vi varit pa utflykt storre delen av dagen. Klockan 9 (8 er tid) kom bussen som gick till Larnaca. Det var en guidad tur med en svensktalande tjej sa vi larde oss en del om cyperns historia. Jag vet inte hur manga olika folkslag som har invaderat den har on, men det ar val sa for en hel del oar i medelhavet. Vi stannade vid en moske dar en kusin till mohammed sags ligga begravd och en kyrka dar helige lazarus sags ha dott. En del religiosa grejer, men sen blev det shopping!

Larnaca, dar de flesta landar som aker till cypern, har en del att erbjuda i kedjevag (mycket battre an agia napa iaf) bland annat bershka, claire's, bodyshop, guess, topshop och Zara. Det som var kul att kika in var de forstnamnda som inte finns i Sverige och bodyshop som lag langt under svensk prisstandard. Lite smakonstigt. Det ar anda inte sa dyrt har aven om den svenska kronan ar lag. Ett sott linne pa Bershka kostade 14.9 euro.
Sen kan man ju gora fynd, jag hittade ett snyggt, stort traarmband med guldnitar pa for 2.5 euro (pa rea). Det och ett bodybutter med himmelsk doft av hallon (11 euro) blev dagens inkop. Jag har lite svart for kladerna har, det ar mycket bling-bling och marknadsgrejer.

Nu har vi degat lite vid poolen och ikvall blir det sedvanligt kak pa ngn restaurang och en promenad i utelivet. Imorgon ska jag forsoka lagga upp lite bilder fran dagens utflykt.

Ma gott!

Peace, love and spf 25

Sandy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback