Working girl


Idag har jag jobbat! Inte så mycket folk inne idag tyvärr, men fick lite ordning på avdelningen iallafall. Och lite bilder tagna på killkläder från jc som ska lassas upp här lite då och då. Min sambo som fått stå för modellandet.

Vi lagade sen mat. Först tänkte vi donken, men vi tog vårt förnuft till fånga o lagade lite mat istället. Ibland är det bara så himla svårt att komma på något gott. Jag tänkte därför dela med mig av vad det blev:

Tortellini med skink och broccoligryta
foood

Fräs 1 röd paprika, 4 champinjoner och pinjénötter i en panna. Strimla ner skinka.
Värm samtidigt upp matlagningsgrädde med 1 grönsaksbuljong i en liten kastrull.
När buljongen har lösts upp så häll i det i pannan. Strimla över några skivor ost.
Ha i broccolin sist om du vill ha lite "tuggmotstånd", annars kan man ha i den i början med de andra grönisarna. Servera med kokt tortellini med t ex spenat och ricottaostsmak.



Nästa vecka blir en spännande vecka på jobbet! På onsdag-fredag ska jag vara på JC allum och arbeta. Tordag är det clubkväll på alla JC i sverige - 20%!!! Missa inte det! Och på fredag ska JC Kompassen boxas mot JC femman... Grymt spännande :D

Nu blir det morötter med dipp..


Ha en skön söndagkväll!

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback