If nothing changes.

Hej!

Sitter här i lägenheten, har precis sett det sista av SATC the movie. Jag är inte hel up to date, det är jag med på, men nu har jag sett den i alla fall. Och den var okej.

Känner mig lite smått melankolisk vilket kan ha att göra med förkylningen som satt sig lite på huvudet - inte alla indianer i kanoten, chipsen i påsen, gafflarna i lådan - you pick your choice. Eller så är det för att jag känner mig lite ensam. Ibland gör jag det. Min familj bor inte här, mina bästa vänner bor inte här och jag har egentligen inte några egna vänner här. Jag har mina jobbarkompisar som är världens bästa. Och min pojkväns kompisar som också är trevliga. Men ni vet, dom där som man hänger med och snackar skit med in på bara småtimmarna? Som man säger allt till? Nope. Oftast tänker jag inte på det, men ibland.. ja. Då känner jag mig lite melankolisk.


Nu när jag ändå är igång och pratar sådär om mig själv så kan jag ju lika gärna säga, för de som inte vet, att jag har kommit in på en skola i höst. Inte vilken skola som helst, Protekos KY-utbildning teko i Borås. Jag skrev för ett tag sen att jag hade fuffens för mig i Borås (om nån kommer ihåg) och då var jag på intervju där. Jag log övertygande, jag nickade tills nacken blev öm och jag kom in. Jag blev en av 34 utav 264 som totalt sökt som antogs.

Därmed kommer jag inte längre jobba så mycket på JC. Jag vet några som kommer bli ledsna och jag vet en som kommer att bli jätteglad. Men jag försvinner ju såklart inte helt. Jag kommer att jobba kvar som extra och jag kommer kanske att fortsätta blogga också. För då kommer jag ju verkligen ha tid för det.

Dock kommer det bero på om jag kommer känna att det är värt det. Hittills har jag spenderat ungefär tio timmar i veckan i fyra månader (vilket borde bli 160 obetalda timmar) på den här bloggen för att få folk att förstå vilken jävla bra idé det här är. Titta bakåt i arkivet. Det jag har skrivit om, olika tips, kläder och events är bara en bråkdel som ett företag med JCs proportioner skulle kunna blogga om. Det finns sånna möjligheter! Sekundsnabb reklam och direktkontakt med kunderna. Pengar! Cash! Jag vet inte riktigt vad man mer ska säga för att få folk att förstå.

Som ni förstår har jag tröttnat lite på att försöka övertala folk. Så därför ger jag bollen till er. Jag vill inte tro att de timmar jag spenderat extra på jobbet, före stängning/efter stängning/på min lunch, är till förgäves. Tror ni på den här idén? 

Övertala mig.


Kommentarer
Postat av: Maria

Ajajaj.. Jag tillhör ju en av dom som kommer sakna dig väldans mycket men jag är otroligt otroligt glad för din skull att du går vidare med en utbildning.. Önskar att jag gjort det innan alla barn ;-) Nu blir det något knepigare men inte omöjligt.. har oxå blickat mot boråshållet ett tag så kanske kanske jag oxå hamnar där en vacker dag :-) Vad gäller bloggen så gör du ett SUPER jobb och du ska definitivt tjäna på att göra den.. Det är som du säger ett otroligt lätt sätt att nå ut. Jag tror på iden och jag tror på dig!!! Kramar

2009-07-08 @ 14:56:59
URL: http://livetmedtre.blogspot.com
Postat av: Fia

Hej Sandra!



Grattis till att du kommit in på din utbildning. Det är ju toppen bra. Fan, vad bra gjort!Hajjar din frustration, vi kommer att ändra mycket på JC.se from v 36. Lovar att återkomma till dom om det innan. Ge inte upp. Bloggen är skitbra.



Hälsningar Fia på JC marknad

2009-07-21 @ 16:10:59
Postat av: Sandra

Tack Fia, det känns jättekul med utbildningen. Jag vill inte ge upp bloggen heller, men ibland blir man lite modfälld. Jag ser fram emot nyheterna v 36 :) så kör jag på, det finns ju mycket snyggt att blogga om nu.

2009-07-21 @ 23:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback